تاريخچه كامل زبان انگليسي

قبايل Angles، Saxons و Jutes از درياي شمال، جايي كه امروزه دانمارك و شمال آلمان است، عبور كردند.

در آن زمان ساكنان بريتانيا به زبان Celtic صحبت ميكردند؛ اما بسياري از آنها از سوي مهاجمان به شرق و شمال برده شدند- كه در حال حاضر ويلز، اسكاتلند و ايرلند است. Angles از Englaland آمده است و زبان آنها Englisc بود كه كلمه هاي England و English از آن گرفته شده است.

قبايل آلماني مهاجم، به يك زبان مشابه صحبت ميكردند كه در بريتانيا امروزه انگليسي قديمي Old English- ناميده ميشود. انگليسي قديمي مانند انگليسي امروزي نيست. انگليسي زبانان بومي امروزه انگليسي قديمي را به سختي متوجه ميشوند. با اين وجود تقريبا نصف بيشتر لغات انگليسي امروزي ريشه ي انگليسي قديمي دارند؛ مثلا كلماتي مانند strong و water از انگليسي قديمي گرفته شده اند. انگليسي قديمي تا حدود 1100 صحبت ميشد.

در 1066 ويليام، فاتح Duke of Normandy -بخشي از فرانسه ي امروزي، به انگليس فتح شده حمله كرد. فاتحان جديد كه Normans خوانده ميشدند، نوعي از فرانسوي با خود آوردند كه زبان دادگاه سلطنتي و كلاسهاي تجارت و قانون گذاري شد. در دوره اي، تقسيم كلاس زباني وجود داشت كه كلاس هاي پايينتر به انگليسي صحبت ميكردند و كلاس هاي بالاتر فرانسوي صحبت ميكردند. در قرن 14 م، دوباره انگليسي بر بريتانيا غالب شد ولي بسياري از كلمات فرانسوي به آن اضافه شده بود كه به اين زبان Middle English ناميده ميشود. اين زبان شاعر بزرگ Chaucer-1340-1400- بود؛ اما هنوز هم فهم اين زبان براي انگليسي زبانان بومي بسيار دشوار است.

ادامه مطلب...

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.