تغييرات نحوه ثبت نام آزمون GRE

GRE برگرفته از عبارت Graduate Record Examination مي باشد و هدف از برگزاري اين آزمون، ارزيابي مهارت هاي تحصيلي فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي و بمنظور ورود به مقاطع تحصيلي بالاتر از كارشناسي مورد نياز مي باشد. اين آزمون، ۳ موضوع مهارت محاسبات رياضي، درك مطلب و هم چنين مقاله نويسي را مي سنجد كه در ادامه توضيح مختصري در مورد اين سه مهارت داريم.

Verbal Reasoning (استدلال كلامي): اين بخش شامل پرسش‌هاي مرتبط با واژگان و درك مطلب است. در واقع در اين بخش توانايي شما در تجزيه و تحليل مطالب نوشتاري و تركيب حاصل از آن و همچنين روابط بين اجزاي جمله و تشخيص روابط ميان كلمات در يك متن تخصصي ارزيابي مي‌گردد. تعداد ۲۰ سوال در اين بخش وجود دارد و مدت زمان پاسخگويي به آن ۳۰ دقيقه مي‌باشد. از ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره نيز مي‌توان در اين بخش به دست آورد. جهت اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به صفحه مربوطه در سايت ETS مراجعه كنيد.
Quantitative Reasoning (استدلال كمي): اين بخش شامل پرسش‌هاي رياضي و مهارت‌هاي محاسباتي اوليه در سطحي مانند دوره دبيرستان است. تعداد ۲۰ سوال در اين بخش وجود دارد و مدت زمان پاسخگويي به آن ۳۵ دقيقه مي‌باشد. از ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره نيز مي‌توان در اين بخش به دست آورد. جهت اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به صفحه مربوطه در سايت ETS مراجعه كنيد.
Analytical Writing (نوشتار تحليلي): اين بخش شامل دو بخش با عناوين Issue Task (نوشتن يك انشا درباره موضوعي كه به داوطلب داده مي‌‌شود) و Argument Task (نوشتن يك تحليل به روش استنتاجي از متني كه به داوطلب داده مي‌شود) مي‌باشد. نمرات اين بخش ما بين ۰ تا ۶ مي‌باشد. جهت اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به صفحه مربوطه در سايت ETS مراجعه كنيد.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.