آزمون GRE جنرال

علم و فناوري

آزمون GRE جنرال

آزمون زبان انگليسي GRE به دو نوع Subject و General تقسيم مي‌شود:

آزمون GRE Subject – اين آزمون شامل دروس تخصصي رشته هاي خاص مانند زيست شناسي، شيمي، ادبيات انگليسي، رياضي، فيزيك و روان شناسي بوده و به داوطلبان كمك مي‌كند تا بيش از پيش خود را نسبت به ديگران متمايز كنند. اگر قصد ادامه تحصيل در يكي از اين رشته ها را داريد، بايد وب سايت دانشگاه موردنظر را بررسي كنيد تا از لزوم شركت در اين آزمون با خبر شويد. در حال حاضر اين آزمون تنها سه بار در سال توسط سازمان سنجش به صورت كاغذي (Paper-based) برگزار مي شود و مدت زمان پاسخگويي به آن مجموعاً ۱۷۰ دقيقه است.
آزمون GRE General – همان آزمون اصلي كه به عنوان GRE شناخته مي شود. اين آزمون هر هفته در مراكز و شهرهاي مختلف ايران به صورت منظم و اينترنتي برگزار مي شود. از اين لحاظ شركت كنندگان در انتخاب زمان و مكان مناسب صاحب اختيار بوده و فرصت آماده سازي خوبي قبل از برگزاري آزمون خواهند داشت.

اگر بتوانيد ميانگين نمره GRE متقاضيان پذيرفته شده را پيدا كنيد، مي توانيد تعيين كنيد كه كدام نمره GRE شما را به يك متقاضي رقابتي تبديل خواهد كرد. نمرات بخش استدلال كمي و كلامي هر كدام از ۱۳۰ تا ۱۷۰ است. ميانگين نمره براي استدلال كلامي ۱۵۱ و براي استدلال كمي ۱۵۳ است. نمره كسب شده در بخش نوشتار تحليلي بين ۰ تا ۶ بوده كه ۰٫۵ امتياز افزايش مي يابد و ميانگين نمره اين بخش ۴٫۰ است.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.