اسكرين شات گرفتن در آيفون و آيپد اپل

اگر دستگاه شما داراي دكمه Home است
دكمه كناري آيفون (كه براي روشن و خاموش كردن صفحه نمايشگر استفاده مي‌كنيد) را فشار دهيد
همزمان دكمه Home آيفون را نيز فشار دهيد

با فرض اينكه نسخه جديدي از سيستم عامل iOS را اجرا مي كنيد ، خواهيد ديد تصوير كوچك اسكرين شات در گوشه پايين وسمت چپ صفحه نمايش داده مي شود. مي توانيد براي ديدن گزينه هاي ويرايش و اشتراك گذاري روي آن ضربه بزنيد ، آن را به سمت چپ بكشيد تا ناپديد شود ، يا فقط صبر كنيد تا به خودي خود برود.

اگر اين تصوير كوچك قبل از انتخاب شما ناپديد شد ، يا اگر نسخه قديمي iOS را داريد و به طور كلي اين تصوير كوچك براي شما نشان داده نميشود ، نگران نباشيد – اسكرين شات در Photos ذخيره ميشود.براي يافتن آن، برنامه ي Photos را باز كنيد، روي Albums ضربه بزنيد، سپس به پايين برويد و از بين انواع رسانه ها روي Screenshots ضربه بزنيد.

آيفون X ، XR ، XS و XS Max وهمچنين iPad Pro 2018 دكمه Home را ندارند.

براي گرفتن اسكرين شات در اين دستگاه ها، دكمه كناري (سمت راست) و دكمه افزايش صدا (سمت چپ، بالايي) آيفون را با هم و به‌طور همزمان فشار دهيد و آن دو را چند لحظه نگه داريد.بقيه ي موارد شامل اديت و اشتراك گذاري و مكان ذخيره شدن اسكرين شات ها همانند قسمت قبل است.

ويرايش و اشتراك گذاري اسكرين شات ها
با فرض اينكه سيستم عامل ۱۱iOS يا بالاتر از آن را اجرا مي كنيد ، خواهيد ديد تصوير كوچك اسكرين شات در گوشه پايين وسمت چپ صفحه نمايش داده مي شود. مي توانيد براي ديدن گزينه هاي ويرايش و اشتراك گذاري روي آن ضربه بزنيد. اينجا مي توانيد ويرايشهاي ساده را اعمال كرده و به طيف وسيعي از گزينه هاي اشتراك گذاري دسترسي پيدا كنيد.

شما به تعداد زيادي ابزار نشانه گذاري از جمله قلم ، مداد ، هايلايتر و موارد ديگر دسترسي خواهيد داشت. اين بسيار مفيد است ، زيرا بيشتر اوقات چيز خاصي در تصوير وجود دارد كه مي خواهيد آنرا برجسته كنيد ، و اين كار به شما امكان مي دهد بدون استفاده از برنامه شخص ثالث اين كار را انجام دهيد.

براي برش دادن (كراپ) جزئيات اسكرين شات، گوشه ها و يا كناره هاي اسكرين شات را بكشيد تا سايز اسكرين شات را تغيير دهيد. روي آيكون + كه مي توانيد آن را در گوشه ي سمت راست و پايين صفحه ميبينيد ضربه بزنيد تا گزينه هاي بيشتري براي ويرايش در اختيار شما قرار بگيرد. با استفاده از اين گزينه ها مي توانيد روي اسكرين شات گرفته شده Text ومتن اضافه كنيد، با دست خودتان دست نوشته اي را به تصوير اضافه كنيد و يا روي آن را امضا بزنيد، مي توانيد از ابزار بزرگنمايي استفاده كنيد كه آن را با نام Magnifier مي توانيد ببينيد.

ادامه مطلب....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.